Lotteri og spil

Nej, jeg er ikke nogen spillernatur – i modsætning til min søde mor som elskede de eftermiddage hvor hun spillede whist sammen med kortdamerne. Og jeg husker de mange gange hvor hun begejstret fortalte, at hun havde vundet i enten klasselotteriet eller varelotteriet. Dette skete tit, ganske ulig mig som næsten aldrig har vundet noget, selvom jeg for dog at række skæbnen en lillefinger har investeret i 3 kvartlodder i klasselotteriet. Det er godt nok sket et par gange, at jeg har vundet 300 kr, men det lader bestemt ikke til, at jeg skal basere min indkomst på lotteri og spil.

Forleden dag fik jeg dette brev fra Klasselotteriet ind ad døren:

Tilsyneladende mener de derinde i Klasselotteriet, at fordi mennesker i Randers-området i de sidste 3 år har vundet gevinster til en værdi af omkring 11 mill. kroner, så skulle jeg nu også have en chance. Min mor var altid stensikker på, at hun ville vinde i lotteriet, og det gjorde hun faktisk meget tit. Så måske er det det der skal til. – All right. Hvorfor ikke? Jeg vil straks bestille endnu et kvartlod over nettet.

Andre blogindlæg der starter med “L” her.