Dagens kick

Indrømmet – jeg er meget egocentreret for øjeblikket. Meget af tiden er min opmærksomhed rettet mod min nye hørelse. Vil jeg efterhånden blive bedre og bedre til at høre, som det er blevet mig lovet, og kan jeg snart begynde at tale i telefon og begå mig i sociale sammenhænge uden at sige hva’ hele tiden?  Og jo, jeg mener faktisk at kunne konstatere, at min hørelse bliver bedre for hver dag der går, så det er bare super.

Hvad angår musik er jeg knapt så optimistisk, og eksperterne har da heller ikke lovet for meget, for mit CI-apparatur består jo kun af 12 elektroder til at opfange musikkens komplicerede lydunivers. Men jeg har fået at vide, at træning kan gøre underværker med hensyn til at kunne tilnærme mig den rigtige musiklyd igen og helst lytning til enkle, melodiøse sange, som man kender godt i forvejen. Derfor har jeg gang på gang trænet ved at  lytte til Nat King Cole, min ungdoms yndlingscrooner med den smukke, melodiøse stemme. Og så i dag, for første gang, lød “Mona Lisa” næsten lige som i gamle dage. Jeg var lige ved at græde af glæde. God bless you in your heaven, Nat King Cole!

Skriv et svar

