Skrubtudser og anemoner

Jo, det er ganske vist. Anemonerne er sprunget ud i Støvringgård skov, den skov i Danmark som vist nok kan frembyde det største væld af anemoner hertillands.

DSCN5766

Jeg er ikke helt tryg ved skrubtudser, efter at min bror for at lave sjov engang puttede en ned på ryggen af mig. Jeg lå intetanende og tog solbad i barndommens have, da jeg pludselig mærkede noget koldt og slimet kravle rundt på ryggen. Jeg skreg så højt, at det gav genlyd i hele forstadskvarteret, og siden da har jeg ikke været så meget for skrubtudser. Det er måske derfor, at dette billede af fru skrubtudse med sine to unger på ryggen, som jeg mødte på skovvejen, desværre blev lidt utydeligt.

DSCN5754

Lidt længere henne mødte vi to andre af hendes unger, som åbenbart var noget mere selvhjulpne.

DSCN5764

På vejen hjem skulle vi lige omkring Brugsen i Harridslev for at købe kaffebønner og kunne ikke stå for disse flotte, spanske jordbær.

DSCN5774

Kaffen og isen smagte udmærket, men smagen af jordbærrene svarede slet ikke til udseendet, så næste gang vi spiser jordbær her i huset, bliver det jordbær af dansk avl.

 

 

Udgivet af

Anna Maries Skriveblok

Pensioneret indvandrerlærer, oversætter. Interesser: Bøger, film, katte, mennesker, eksistens, mad, yoga, meditation, sundhed, natur, historie, Randers og omegn.

2 kommentarer til “Skrubtudser og anemoner”

Skriv en kommentar