Foråret der udeblev

Vi ledte efter foråret i skoven igår, men vi fandt det ikke, kun opblødte skovveje samt et par, der sad på den vakkelvorne bænk ved skovsøen, som vi troede, vi havde patent på. I det hele taget en skuffende skovtur – og i dag sner det minsandten. Det kan måske skimtes gennem vinduet.

DSCN5606

Heldigvis har vi det lunt inden døre med en pind i kakkelovnen. Jeg er snart halvfærdig med det lette sommersjal i isblåt baby alpakka jeg har gang i og læser Ruth Rendells sidste bog ’13 Trin Ned’. Hun skriver også under navnet Barbara Vine og er min yndling nr.1 blandt spændingsforfattere. Desværre bliver denne nok hendes sidste. Hun er en gammel dame og har fået et slagtilfælde her i januar, har jeg læst mig til på Wikipedia. Forinden har jeg haft fornøjelse af at læse Jens Andersens bog om Astrid Lindgren, som meget fortjent har fået Politikens litteraturpris. Han er god til biografier, Jens Andersen, og har bl.a. også skrevet en interessant bog om Thit Jensen. Store damer fortjener gode eftermæler.

 

6 thoughts on “Foråret der udeblev

  1. Jeg så faktisk knopper på træerne i dag, som ikke skal have ret meget mere sol og varme før de brister. Foråret er den allerdejligste tid.

  2. Synes at Andersens Lindgren biografi er fantastisk spændende. Blev meget inspireret af hendes livsfilosofi og syn på børn. Stærk kvinde. Selv havde jeg stemt på Kaptajn Dinesen, som gav et helt unikt historisk indblik, og en anden vinkel på Karen Blixen. Men ok m . Andersen som prismodtager…

Skriv et svar

