Indhug i budgettet

Der bliver vist ikke nogen julegaver til den dame i år. Hun har allerede i november gjort indhug i budgettet. Ud over at besidde to bærbare, en stationær samt en iPhone har hun nu også anskaffet sig en iPad, dette lille vidunder som nok skal blive til glæde i familien.

Nu skal jeg bare lige finde ud af at få den til trådløst at streame film fra Filmstriben til AppleTV og fladskærm. Det er ikke lykkedes endnu, men det SKAL lykkes. Jeg elsker dagligdagens små digitale udfordringer. Filmstriben er jo bibliotekernes filmbase, som indeholder langt flere lødige film end Netflix og Viaplay, som begge indtil videre er blevet opsagt –  indtil ‘House of Cards’ dukker op på Netflix igen. Er der nogen derude i æteren, der kan hjælpe mig med den trådløse forbindelse – Filmstriben-iPad-AppleTv-Fladskærm? – eller skal der virkelig et kabel til? Jeg selv arbejder målrettet videre på sagen.

Desuden er jeg også kommet til at købe tøj og taske:

Esprit

Sort og kedeligt ser det måske ud, men det passer fint som basics for de mere farvestrålende jakker og cardigans, jeg har hængende i skabet, for slet ikke at snakke om den limegrønne sag, som snart er hæklet færdig.

Hvad tøj og sko angår holder jeg mig til mine to favoritshops på internettet, ECCO og ESPRIT,  som har et stort udvalg i smarte kvalitetsvarer, og hvor jeg bare uden videre kan passe bestemte størrelser. Så er jeg så herligt fri for at prøve tøj i diverse butikker.

6 thoughts on “Indhug i budgettet

  1. men hvorfor kan JEG ikke se filmstriben på min ipad? kræver installation af et program, som paden ikke vil kendes ved. Men jeg er som stor fan af Filmstriben vant til at se den på min 27 tommers imac. Aner ikke hvordan man får det videre til tv. Men det gør Applesupport! Prøv dem…

  2. Man skal overhovedet ikke undervurdere den forbedring af livskvalitet, som nyanskaffelser kan føre til! Vi har alle fået tudet ørene fulde med, at vi ikke skal være så materialistiske, men vi skal glæde os over de muligheder, vi har. Jeg bryder mig ikke om at gå ned på udstyr, og det kommer jeg sandt for dyden heller ikke til. Så kan dagligstuemøblement komme i anden række. Desuden synes jeg, det ville være ærgerligt, hvis man gik hen og døde, mens der stadig stod penge på kontoen. Jeg kan ikke assistere med dine tekniske forespørgsler, for vi har ikke noget med æbler på her i huset, og vi streamer ikke så avanceret på tv. Jeg synes, jeg kan finde det meste af det, jeg vil have på YouTube nu om dage. Jeg har overvejet lidt netflix, især fordi det er præinstalleret på de Samsung apparater, jeg har fået for nylig, men det er blevet ved tanken. Når det kommer til at skulle binde sig til nogle månedlige indbetalinger, så er jeg nemlig nærig som bare den!

    • Jeg er også nærig med de månedlige indbetalinger for diverse tjenester, især når det kan være svært at afmelde dem igen. Jeg har også en svaghed for elektronisk udstyr – og som min mor plejede at sige “Der er ingen lommer i ligskjorten”.

Skriv et svar

