Hækle og høre P1

Jeg elsker at høre P1, mens jeg hækler. Jeg får desværre ondt i nakke og skuldre af at strikke, så i stedet har jeg slået mig på hæklekunsten, og det går helt fint, der behøves bare en lille hæklenål, et bundt garn samt en god opskrift, selvom der desværre ikke findes så mange opskrifter på smarte hæklemodeller som strikkemodeller, men nu har jeg fundet en opskrift på denne cardigan, i  bomuld light og limegrøn, som jeg er kommet godt i gang med:

Drops cardiganHækletøj

Så nu er det bare om at skrue op for høreapparatet til alle de gode udsendelser på P1. Desværre har de lige lavet helt om på programfladen. Alting kan jo ikke altid være det samme, det kan jeg trods alderens træghed godt indse, men det ærgrer mig alligevel, at jeg kl. 15 fredag eftermiddag bliver mødt af en udsendelse om ‘store røve’ – jamen det er ikke engang løgn -, når jeg lige har sat mig til rette med kaffekop og hækletøj for at høre den sædvanlige glimrende udsendelse ‘Arabiske Stemmer’, som det viser sig nu i stedet bliver sendt kl. 13. Det er godt at blive klog på den muslimske verden, som spiller en så stor rolle i dagens politik, og som jo er langt mere end forfærdelige ISIS, som vi hører så meget om for tiden. Naser Khader og Sten Nørskov taler begge arabisk og har et indgående kendskab til den arabiske verden, og de informerer på en indsigtsfuld og humoristisk måde om, hvad der foregår i den del af verden.

Et andet program, ‘Ordet er dit’, et program hvor folk kunne ringe ind og komme med deres mening om aktuelle emmer, er også lavet om. Ærgerligt nok for det passede lige til det tidspunkt, hvor jeg sidder og drikker min morgenkaffe. Efterhånden vil det sikkert gå op for mig, at der er endnu  flere ændringer at brokke sig over.

Indtil nu har mit brok over radioen hovedsagelig drejet sig om lydbilledet. For en person, der hører dårligt, er det yderst irriterende med mumleri, dårlig mikrofonopstilling og underlægningsmusik. Jeg har da også hørt, at de fleste klager, DR modtager,  netop drejer sig om lydproblemer – så det er ikke kun mig, der er vanskelig. For dog selv at gøre noget ved sagen har vi denne smukke oktober-lørdag aflagt et besøg hos El-Giganten, hvor jeg har købt mig et par gode, trådløse hovedtelefoner. Forhåbentlig kan dette forbedre radiolyden, og jeg kan trøstigt hækle videre på min cardigan.

Skriv et svar

