Fastfood

Nej, jeg er ikke meget for fastfood. Som pensionist har jeg vænnet mig til the slow way, når jeg laver mad, og jeg hygger mig som regel  med at nusse omkring i køkkenet og lave gedigen, hjemmelavet mad i langsomt tempo, mens jeg sipper et glas rødvin, og jeg bilder mig ind, at det mentalt set er rigtigt sundt, både det ene og det andet. Men her i 28 graders varme er vi ikke særligt lækkersultne her i huset – lige med undtagelse af is med jordbær – og kokken er absolut ikke fit for fight til madlavning i denne varme. Lægen påstår at klimakteriets hedeture såmænd godt kan vare ved til man dør, så det er noget jeg har lært at leve med, når temperaturen når over de 25 grader.

I sådan en situation kan det være svært at finde fastfood som pesco-vegetar. Det plejer jeg at kalde sådan nogle som os, der hovedsagelig spiser vegetarisk eller fisk, men forleden dag faldt jeg over disse vegetarbøffer fra Daloon, som smagte rigtigt godt:

DSCN5243

De fik lige 18 minutter i en varm ovn og blev serveret sammen med marinerede bønner:

Frosne haricots verts hældes i en gryde kogende vand og koges 4 minutter. Derefter vendes de i en marinade bestående af rapsolie, hvidvinseddike, dijonsennep, presset hvidløg, salt og peber og trækker 15-30 minutter. Hives op af marinaden over i en anden skål og drysses over med friskhøvlet parmesan.

Sådan klarede jeg det igår. Nu må jeg prøve at komme lige så nemt om ved det i dag.

 

 

 

Skriv et svar

