Bonderose

Det var ikke bonderoser men silkepæoner, jeg købte i byen igår.

bonderise

Silkepæonerne, som jeg købte, er desværre en afglans af bonderoserne i min barndoms have i landsbyen, som havde store tætfyldte blomsterhoveder, enten dybrøde eller hvide. Men de holdt ikke længe, kort tid efter lå alle de sødtduftende, silkeagtige blade på jorden i et tykt lag. Måske er det derfor, at silkepæonen, som er mere holdbar, er blevet mere populær i dag.

One thought on “Bonderose

  1. Det er sikkert holdbarheden, der har gjort silkepæonen mere populær. Også de flere forskellige farver. Jeg har en bonderose i haven. Den er dybrød, men jeg plukker den ikke. Jeg nøjes med at nyde den, de få dage, den er der.

Skriv et svar

