Christel

Og hvem er så Christel? Det er der vist ikke mange der ved i dag, men da jeg var teenager vidste enhver da hvem Christel  var. Det var hende, der tegnede de der langbenede piger, som jeg og alle veninderne gerne ville ligne, og som vi havde billeder af på væggen i værelset. Det var også hende der illustrerede mine elskede Susy-bøger og senere Puk-bøgerne. I mange år har jeg ikke skænket Christel en tanke, men igår stødte jeg på en side på internettet med hendes tegninger, og pludselig dukkede der en masse associationer op fra den tid for så mange år siden.

13 2 10 11 12

Jeg fandt også en biografi om Christel, og det gik op for mig, hvor moderne og tidløse hendes tegninger er, i betragtning af at hun er født helt tilbage i 1919, omtrent på samme tid som min mor.

5 thoughts on “Christel

  1. Uh ja, hende husker jeg også. Faktisk havde jeg det øverste billede hængende på min væg. Og det er rigtigt, at hun er tidløs. Bortset fra, at ingen mennesker ser ud som Christels piger, eller måske netop derfor, holder hun også i dag, synes jeg.

  2. Du kan tro jeg kan huske Christel – havde mange af hendes tegninger på værelset, da jeg en teenager. Susy- og Puk børgerne havde jeg også – ja, det var dengang. Jeg tænker på hvor mon de bøger blev af – jeg var ret god til at passe på tingene.

  3. Også jeg husker Christels tegninger. En slags forløber for den skrækkelige Barbie, som ikke ejer Christels poetiske dimension. Hvor blev de af de tegninger? Hvad skete med Christel? Hvad er hendes eftermæle? Kh søster Lene

  4. Åh ja, jeg var også vild med hendes smukke tegninger, da jeg var ung. Tænk at hun er fra 1919 – hun er født 6 år før min mor. Nu vil jeg kaste mig over dit link … KH

Skriv et svar

