Vinterdag i februar

Udenfor er landskabet klædt i kedeligt hvidt, brunt og gråt, og vejene er så glatte, at jeg ikke tør risikere liv og lemmer med en rask gåtur.

DSCN3718

Så hellere tage bilen og køre en tur til byen og spise brunch sammen med Finn, som har fødselsdag i dag. Så plejer man at være hellig ko her i huset og må bestemme, hvad der skal ske. Det blev så til brunch i byen, og om lidt disse tynde, smørstegte pandekager med brombærsyltetøj til eftermiddagskaffen.

DSCN3722

Til aften efter at jeg har været til motion må jeg sætte de små grå i sving og prøve at fremtrylle noget lækkert at sætte på bordet foran hans højhellighed.

Men puha hvor er jeg træt af vinter. Helt anderledes må det være for søster og svoger, som har sendt dette foto fra Ganges-floden, hvor de forleden morgen befandt sig og så solen stå op.

Foto: Lene Flarup

Foto: Lene Flarup

5 thoughts on “Vinterdag i februar

  1. Tillykke med ham! Det er en god idé at gøre en lille smule ud af fødselsdage, selv om man ikke er 5 år mere. Lidt forskellighed på dagene gør godt, også og måske især på en træls, kold dag i februar. Jeg er også træt af vejret. Men jeg bruger det som undskyldning for ikke at gå ud, og det er ikke så godt. Men hvis det var lunt og solrigt, ville jeg altså have lyst til at gå ud!

  2. Kæreste søster Ajer

    Så tusind tillykke med ham der Finn!

    vi er hjemme. Indien er ubeskrivelig.
    knus søster Lene

  3. Tillykke med Finn – det lyder meget lækkert med jeres brunch.
    Her hos os er vi også trætte af vinter og glæder os til foråret.
    Kærlig vinterhilsen fra Nordsjælland

Skriv et svar

