Dejlig digter

Bogtilende

Det er lige sådan jeg har det, når jeg er blevet færdig med en god bog. Har du det på samme måde?

Romaner læser jeg sjældent mere end én gang, måske lige bortset fra Blixen, Pontoppidan, Thomas Mann, Hesse, Austen  – og jo, faktisk endnu flere klassikere, så i stedet for at købe bøger og have dem stående i reolen og samle støv, låner jeg dem gerne på biblioteket. Det gælder med skam at melde også digte, selvom jeg burde købe nogle flere digtsamlinger, for dem vender jeg tilbage til gang på gang.

Således også en af mine yndlingsdigtere, Søren Ulrik Thomsen, som fornylig har udgivet denne interessante og spøjse hjemmeside Oktober Boulevard.

4 thoughts on “Dejlig digter

  1. Uha. Har lige slugt, læst, læst hele 5 bøger af den japanske forfatter Haruki Murakami, tror jeg han hedder. Det drejer sig om 1q84, bd 1 til 3, Kafka på Stranden og Norwegian Wood. Er nødt til at læse alle hans bøger. En forunderlig blanding af eksistenslitteratur, fantasy og spænding. Fældede nogle tårer i dag over Norwegian Wood. Læs ham, læs ham….

  2. Jeg er vild med din illustration – emotional trauma at the hands of a paperback – den er virkelig god! Jeg er desværre sådan en gris, der ikke kan finde ud af at bruge vores dejlige bibliotek. Jeg indkøber bøger, som jeg ønsker at læse, og det på den mest svinske vis. Jeg har nok en bunke på over 50 stykker, der skal læses. Men når jeg er kommet gennem dem, skal jeg nok have fundet frem til biblioteket. Som sygemeldt og arbejdsløs kunne det godt være, man skulle se og skære lidt ned på udgifterne.

    • Ja, biblioteket er et godt sted at skære ned på udgifterne. Og her i Randers har vi ovenikøbet et superbibliotek, hvor der er rart at komme. Og så synes jeg det er så smart, at man bare kan bestille de nyeste bøger, og så får man dem kort tid efter, helt friske fra bogbinderen.

Skriv et svar

