I like

I min daglige avis er der en ugentlig klumme, hvor en forfatter skriver om ‘Jeg elsker’ og ‘Jeg elsker ikke’. Her er det Kristina Stoltz, som opremser sine yndlingsfænomener:

Stoltz

Det er faktisk en god, mental træning at lave en liste med ting og sager, som virker opløftende på én og gør én gladere. Her er nogle af mine favoritter:

Jeg elsker

Varmt karbad, Dr. Hauschka Rosencreme, duft af violer, duft af liljekonvaller, fuglesang, smørstegte pandekager med brombærsyltetøj, nyvasket sengetøj, kropsmassage, Armstrong ‘What a beautiful World’, angora-bluser, neglelak, svævende sommerskyer, Keith Jarrett, Mozart, biblioteker, Buddha, kattekillinger, Blixen, elektroniske gadgets, lugt fra en jutesæk med kartofler, et smukt glas med rødvin, Fragilité-kager, blåbær, anemoner, bøgetræer, blomsterbutikker, kirkerum, lange sjove øreringe etc. etc.

Jeg har vistnok mange flere favoritter, men disse var hvad der lige faldt mig ind. De fleste af dem har jeg heldigvis adgang til, dog ikke til et varmt karbad, for vi ejer desværre ikke noget badekar, ej heller har jeg adgang til jutesækken med kartofler fra mit barndomshjems kælder. En angorabluse har jeg heller ikke, men sådan én planlægger jeg at strikke. Og så har jeg lige bestilt et nyt elektronisk udstyr, nemlig en Apple TV box ved hjælp af hvilken man som filmfreak trådløst til sin fladskærm kan streame alle de film man lyster og nemt og smertefrit kigge på sine fotos i stort format – samt endnu mere.

Der er sandelig mange ting at glæde sig over.

5 thoughts on “I like

  1. Faktisk en glimrende øvelse, der måske kan lære én at sætte pris på det man har og tage sine ønsker og længsler mere alvorligt. Skulle man prøve at sende den rundt i blogland som en udfordring?

Skriv et svar

