Hverdagens små mirakler

Nu har jeg igen oplevet noget, der kan få os moderne mennesker til at sige:”Jamen, det kan da ikke passe”. For hvordan forklarer man rent videnskabeligt, at jeg – ved at der bliver trykket og gnedet særdeles kraftigt på et område omkring min venstre lilletå – pludselig bliver befriet for den ubevægelighed og smerte i venstre skulder, som jeg har været plaget af i et stykke tid, og som jeg i min uvidenhed selv har betegnet som en ‘frossen skulder’. Men dette var, hvad jeg oplevede hos zoneterapeuten igår, da jeg fortalte hende om min skavank.

“Det er lige sådan noget, jeg plejer at kunne gøre noget ved”, sagde hun og kiggede betydningsfuldt på mig. Og så gik hun ellers i gang med min venstre fod. Jeg har næsten aldrig oplevet noget, der gjorde så ondt, jeg hylede og skreg i vilden sky og var helt flov over at forstyrre hendes mand, der opholdt sig i lokalet ved siden af. Men straks efter kunne jeg bevæge og dreje skulderen som normalt, og i dag er der kun en lille ømhed tilbage.

Er det dog ikke herligt, at der ikke skal mere til for at komme i form igen? Jeg er så småt begyndt at planlægge et nyt strikketøj.

 

3 thoughts on “Hverdagens små mirakler

  1. Der er flere måder at betragte helbredsporblemer på end lige dem, man får serveret hos sin praktiserende. Jeg har ikke prøvet zoneterapi endnu, men har hørt flere positive ting om det.

  2. Jeg har været alt for flittig med strikkepindene i mange uger, og det kan jeg tydeligt mærke i min højre skulder, så jeg tror, at jeg siger tak for tippet om zoneterapeut.
    Kh Marianne

Skriv et svar

