Tre søstre på ferie i bella Italia

Italien i maj! Lyder det ikke herligt? Snart befinder jeg mig der sammen med mine søstre. Først i søsters hus i Blera, en lille middelalderby i etruskerland 70 km nord for Rom:

og dernæst nogle dage i Rom. Der har jeg ikke været, siden jeg for over 40 år siden var der sammen med Finn og hans kammerater fra arkitektskolen. De skulle studere og opmåle bygninger, så jeg fik dengang rig lejlighed til at besigtige byens seværdigheder.

Fin, fin tur – dog ikke hjemturen, hvor jeg tilbragte en nat i karantæne på toldkontoret i Basel uden pas, som lå tilbage hos Finn i hans bagage på hotelværelset i Rom. Her sad jeg så ydmygt og afventede, at morgendagen skulle gry, så jeg kunne rekvirere et nødpas på det danske konsulat i byen. Men bortset fra det var det alletiders tur, og jeg glæder mig til at gense Italien og den evige stad.

Jeg er begyndt at forberede mig  ved at lære lidt italiensk. Det er slet ikke så svært, især ikke når man i forvejen kan lidt spansk. På iPhonen – mit uundværlige redskab – har jeg formedelst 18 kr. hentet et glimrende italiensk-kurset. Busuu hedder programmet, som også fås med andre sprogkurser.

4 thoughts on “Tre søstre på ferie i bella Italia

Skriv et svar

