Jylland i påskevejr I

Er der noget bedre sted end Danmark, når solen skinner, som den har gjort i denne påske. Vi har i hvert fald nydt livet i fulde drag og har næsten glemt den skrækkelige vinter, hvor vi meget af tiden har siddet og skuttet os ved kakkelovnen.

1. påskedag var vi til fødselsdag hos en gammel ven, der rundede et skarpt hjørne. Festen blev holdt på Hotel Kattegat i Bønnerup, og det var et rigtigt hyggeligt træf med god mad og munter stemning.

Vi var ikke lige på slankekur den dag:

Fra min plads ved bordet havde jeg et kig til stranden og solskinnet:

Inden kaffen på terrassen var der tid til en lille gåtur i lystbådehavnen:

En bogorm blandt gæsterne var så ung, at hun kunne tillade sig denne flotte tatovering:

Både fødselaren og denne blogger er imidlertid kommet op i en alder, hvor det er vigtigt at være opmærksom på nuet og på tiden, så derfor fik fødselaren dette digt at Benny Andersen med på vejen:

På Tide

Det er på tide
vandet koger
jorden brænder
verden venter
da Alexander var på Cæsars alder
var han allerede Den Store
da Cæsar var i min alder
var han allerede færdig
de spildte ikke tiden
tiden spildte ikke dem
de brugte tiden som en skjorte
sov med den på
spiste med den på
blev begravet i den.
Og her sidder jeg
holder avis
holder jul
holder igen
lader bedrifter gå min næse forbi
i håbløs restance med opdagelser
verden venter ikke.
Da Mozart var fem år
da Jesus var tolv
da Columbus lettede anker
da Homer
da Rembrandt
da Pasteur
da Darwin
da Dalgas
da Gama
Damokles
det er på høje tid
det er over tiden
min hat
min frakke
mine cykelspænder
det er nu eller aldrig.

2 thoughts on “Jylland i påskevejr I

  1. Det var en fantastisk dejlig fest vi var til – dejlige mennesker, dejligt vejr, dejligt sted og ikke mindst dejlig mad. Helt perfekt:-)))

Skriv et svar

