Jazzklaver

Mit liv har været præget af jazzmusik, hovedsagelig jazzklaver fordi husbond er jazzpianist med foretrukne forbilleder som Fats Waller samt diverse blues og boogie woogie pianister. Et af hans forbilleder er også danske Leo Mathiesen, som han som stor dreng faktisk indspillede en lakplade med på familiens hjemmelavede skæreapparat i lejligheden i Randers engang hvor Leo i sin sidste tid som musiker havde et engagement på en restaurant i byen.

Et par af mine egne favoritter på piano er samtidig croonere, der kan få det til at løbe varmt ned ad ryggen på mig.

Her er det Ray Charles, som oven i købet er blind:

Og så er der jo selve Nat King Cole med honningstemmen:

Til sidst har vi Finn himself, som her underholder ved en familiefrokost, mens lille Julie danser til:

Find flere emner, der begynder med J her.

2 thoughts on “Jazzklaver

  1. Wuaw, hvor spiller din mand dejligt, Anna Marie! Vi har begge siddet og nydt hans spil!
    Min far var fritidspianist, og jeg har hørt ham spille fra min allertidligste barndom – det er en gave at have musikken i sit liv.
    Rigtig god weekend til jer begge, og kærlige hilsner til dig.

Skriv et svar

