Gratis Glæder

Dem er der rigtigt mange af.

Hvis man ikke lige havde et par kunstige hofter, kunne man f.eks. valse en tur på skøjtebanen midt i byen. I min barndom lå byens eneste skøjtebane i Doktorparken i idylliske omgivelser i udkanten af byen. Her kan man også stadigvæk løbe på skøjter.

Man kan også kigge på kunst rundt omkring i byen. Det hvide hus for enden af skøjtebanen er ikke et hus, men en skulptur af Ingvar Cronhammer, som hedder Red Fall, fordi den om aftenen belyses indefra af rødt lys.

Så er der alle de gratis glæder biblioteket byder på. Her er et udvalg af bøger og film, som jeg lige har forsynet mig med.

Og jeg er allerede begyndt at glæde mig til sommerens gratis glæder, f.eks. en forårstur i bøgeskoven eller en kop kaffe på terrassen med katten og udsigt over fjorden.

Jo, der findes mange gratis glæder. Klik her og læs om flere gratis glæder, der begynder med G.

12 thoughts on “Gratis Glæder

  1. Så flot et bidrag til bogstavet G, du giver os i tekst og billeder, virkelig 😀
    …men vil dog som dansker, og i mine fleste år boende på Midtsjælland berette, at der var skøjtebanerne få og små, hvorfor at minderne tilmed er små. Vi børn/unger fik kun kort tids oplevelser; tilsvarende på kælkbakker – nu om stunder laver min barndomsby en kunstig skøjtebane foran byens kirke, og det er godt nok for mig 😉

  2. Ja gratis glæder er dejlige, jeg tænker, at en tur i den grønne skov er den eneste rigtig gratis glæde..
    Ofte betyder gratis bare at andre betaler.. 😉

  3. Det var et dejligt valg til ord med G! Der er nemlig et utal af gratis glæder og hurra for bibliotekerne, hvor vi bare kan forsyne os. Det gjorde jeg i går.
    Rigtig god weekend til jer!

Skriv et svar

