Dannebrog i snevejr

Det er problematisk at bo her nede i lavlandet ved fjorden, når det sner og er glat. Men i dag måtte vi ud og købe ind. Ikke engang mel til brødbagning var der mere af, så afsted i bilen gik det . På vej op ad den stejle bakke gled bilen og kun en snild manøvre reddede os fra at køre frontalt ind i bussen. Vi nåede dog op på hovedvejen, som var spejlglat, men med 40 km i timen nåede vi endelig ind til Randers og fik fyldt bilen med diverse varer. På hjemvejen var skæbnen igen ude efter os, da vi skulle dreje. Det lod sig nemlig ikke gøre, bilen gled bare videre. Bilen bagved må åbenbart have haft vinterdæk på, for den bremsede op uden at påkøre os bagfra. Vinterdæk – ja dem må vi nok se at få anskaffet. Nu er vi imidlertid kommet hjem og sidder og skutter os ved kakkelovnen med kaffen og en nyindkøbt lækker kage.

 

 

 

 

 

 

 

Herfra hvor jeg sidder, kan jeg se naboernes flag, så er der en af dem, der har fødselsdag. Vi har ikke selv flagstang, men de har en aftale med hinanden om, at hejse flaget, når der er fødselsdag i nabolaget. Jeg bliver helt blød om hjertet, når jeg ser det vaje, selvom jeg må indrømme, at begejstringen daler lidt, når jeg ser Dansk Folkepartis medlemmer holde det frem i strakt arm på deres partimøder.

Skriv et svar

