Ærinder i novembervejr

Mørkt, blæsende og regnfuldt var det denne novembermorgen, da vi nødtvungent drog afsted til byen for at forrette ærinder og ikke mindst til tandlæge for at få fjernet de sting, som kæbekirurgen i sidste uge syede i min mund efter at have fjernet en betændt kindtand.  Allerhelst ville jeg være blevet hjemme med en god bog og hygget mig med misserne, men der var ingen kære mor. Ærinder i Netto, DagligBrugsen, på apotek og bibliotek og hos tandlæge vinkede forude.

Nå, men hos tandlægen gik det fint, det gjorde ikke engang ondt, og så kostede det minsandten ikke noget. Sjældent at man oplever det. Det måtte fejres med et cafébesøg og et par stykker smørrebrød, og selvom Finn var med og som sædvanlig prøvede at dæmpe min tøjindkøbsiver, blev det alligevel til en smart, ternet skjortebluse.

På biblioteket har de indrettet en afdeling for de små, og her var der liv og glade dage.

Slæbende på fyldte indkøbsposer nåede vi endelig hjem og fik lagrene fyldt op, og nu sidder jeg så her og funderer lidt på, hvilken af de lånte bøger, jeg nu skal tage hul på:

One thought on “Ærinder i novembervejr

Skriv et svar

