Te

Et aktuelt emne kunne være tomater, fordi jeg lige har hentet en skålfuld af de første modne tomater i haven eller tandlæge, fordi jeg netop var der igår og fik den nedslående besked, at en nødvendig treleddet bro kommer til at koste mig ca. 12.ooo kr.

Men jeg har valgt te, fordi jeg især i min ungdom drak utrolige mængder af te.  Hele verdenssituationen blev ordnet og bølgerne gik højt i vores lille bondehus, hvor vennerne ofte sad omkring bordet dækket med ostemadder, tepotte og keramikkopper. Teen var af den bedste kvalitet, enten Overlærer Andersens Blanding eller Admiralitets-the, købt i Østerlandsk Thehus på Nørrevold 9, København K, Tlf. Mi 1000, som der står på den gamle dåse, der ses på billedet.

Vi drikker stadig te her i huset, også kamillete hvis man er lidt sløj, men i dag sætter vi stor pris på kaffe. Det er en god kaffe, vi drikker husbond og jeg, økologiske bønner malet i kværnen og lavet i stempelkanden, men nærmere herom når vi når til bogstavet ‘K’.

Er du interesseret i at læse om flere emner, der begynder med ‘T’, så gå ind på ABC-Bloggen.

8 thoughts on “Te

  1. Te det är gott!
    Ska nog göra mig en stor kopp till kvällsmackorna som jag ska äta lite senare.
    Ha en fin kväll & Trevlig helg!

  2. Jeg ble så opptatt av hva det ville koste hos tannlegen. Huff og huff! Ikke bare er det forferdelig å gå til tannlegen, men man blir jo robbet også!
    Te er godt, men det blir helst bare en kopp om kveldene. Ellers går det nok i kaffe:)

  3. Jeg har lært at sætte mere og mere pris på te gennem årene. Jeg skal helst have en og kun en kop kaffe i døgnet, den om morgenen. Men resten af tiden skal den varme drik være te.

  4. Kamelryttersken er, på tross av at hun går i sitt 50. år enda ikke avvent, slik at det går i te. Unntatt under særlige soiale forhold, som gjør at hun drikker kaffe for å ikke støte vertskapet.

  5. Te er så absolutt et flott T-ord.
    Jeg har drukket masse te i løpet av min levetid og jeg kjøper stadig nye te-blandinger jeg må prøve. Likevel drikker jeg nok ikke så mye te nå som da jeg var yngre.
    Fikk faktisk lyst på en kopp god te akkurat nå. 🙂

    Kristin 🙂

  6. Her er vi også meget glade for the og har mange slags i forrådskammeret. Men en god kop kaffe er nu også dejlig 🙂
    Sikke en ærgerlig udgift du får til tandlægeregning.
    Kh til dig!

Skriv et svar

