Tro det eller ej

– men zoneterapien fjernede holdet i lænden øjeblikkeligt. Da jeg selv følte mig for værkbruden til at køre bil, kørte Finn mig her i eftermiddag ud til min zoneterapeut, som jeg besøger jævnligt som en slags forebyggende foranstaltning. Idag var det i håb om at hun kunne fjerne mit meget generende hekseskud. 

‘Du behøver ikke at sige mere’, sagde hun, da jeg satte mig og kom med forklaringer om min humpende gangart. Og så begyndte begyndte hun ellers at trykke og gnide på indersiden af mine fødder. Det gjorde vanvittigt ondt, og jeg hylede og skreg som en stukket gris. Efter et par minutter kunne hun trykke og gnide uden at det gjorde spor ondt. ‘Så er der løst op, nu er holdet væk’, sagde hun og fortsatte med at give fødderne den sædvanlige omgang.

Jeg må indrømme, at jeg  i øjeblikket var lidt vantro, for det lyder trods alt mærkeligt, at man ved at trykke og gnide på fodsålerne kan fjerne et hold i ryggen, men ikke desto mindre sidder jeg nu herhjemme foran computeren og føler mig helt normalt tilpas uden mindste gener i ryggen.

Fornuftigt nok påtænker man på medicinstudiet i Århus at indføre alternative behandlinger i studieforløbet, hørte jeg i dagens radioavis.

One thought on “Tro det eller ej

  1. Sikke en glæde at zoneterapi kunne hjælpe dig! Ja, det er svært at forstå, men jeg har også kun positive erfaringer selv.
    Jeg synes, det er en god idé, hvis lægeuddannelsen også kommer til omfatte alternative behandlinger.
    Rigtig god weekend til dig og Finn!

Skriv et svar

