Godt man har sine bøger

Sådan plejede min elskede søster at sige. Men der er jo også de gode film. Det gælder især i denne tid hvor jeg på grund af snemasserne i stor udstrækning er henvist til indelivet. I går aftes så vi på DR2 ‘Farvel Bafana’, Bille Augusts film om Nelson Mandela, en fin skildring af en fantastisk og ukorrumperet politiker. Gid at der var flere af hans slags. Måske og forhåbentlig vil Obama vise sig at være det. Og så var der jo i øvrigt også Vaclas Havel og Gandhi. Hvem kan man ellers nævne? Herhjemme – Stauning?

Vi  har måttet krybe til korset herude på landet og alliere os med TDC – som vi ellers ikke har for gode erfaringer med – for at få etableret digitalt TV over telefonnettet. Det betyder, at vi  foruden adgang til flere kanaler også kan gemme udsendelser samtidig med at vi ser noget andet samt ved tryk på en knap kan leje film, hvis vi har behov for det.  For nogen tid så vi på den måde to glimrende svenske spændingsfilm ‘Mænd der hader Kvinder’ og ‘Pigen der legede med Ilden’.

Og så er der jo alle de dejlige bøger.  Sidst har jeg læst Jette  A. Kaarsbøls ‘Din Næstes Hus’  om det moderne menneskes rodløshed og forvirring.

En meget fin miljø- og personskildring.  Dog synes jeg den slutter noget uforløst og jeg savner at kunne identificere mig med nogle af personerne. Men alt i alt meget anbefalelsesværdig. Det samme gælder også hendes forrige bog ‘Den lukkede Bog’ hvis handling i bedste Pontoppidan-stil  er henlagt til slutningen af 1800-tallet. http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/345430:–Du-maa-ikke-begaere

One thought on “Godt man har sine bøger

  1. Jeg synes, det lyder smart – er det TDC’s kabel tv, ‘You See’ I har fået? Når du fortæller om ‘Den lukkede bog’ får jeg meget lyst til at læse den! Tak for den spændende anbefaling, Anna Marie. Kh til dig!

Skriv et svar

